Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2013

Spiegel προς Σαμαρά: Τα γερμανικά δημόσια κανάλια είναι πολύ πιο σπάταλα από την ΕΡΤ που κλείσατε


Τη θεωρία ότι η κρατική τηλεόραση στην Ελλάδα είναι υπερβολικά σπάταλη καταρρίπτει το γερμανικό περιοδικό Spiegel, το οποίο σε άρθρο του συστήνει... στον Αντώνη Σαμαρά να μην λάβει υπόψιν του ως πρότυπο λειτουργίας της νέας ΕΡΤ τους δημόσιους σταθμούς ραδιοτηλεόρασης της Γερμανίας ARD και ZDF, καθώς σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει έχουν πολυ πιο διογκωμένους προϋπολογισμούς.

Το άρθρο του δημοσιογράφου Φλόριαν Ντίκμαν το οποίο δημοσιεύεται στην ηλεκτρονική έκδοση του Spiegel με τίτλο «Γιατί δεν κάνουν το ARD και το ZDF για πρότυπα», καταρρίπτει τις δικαιολογίες ότι η ΕΡΤ έκλεισε επειδή γινόταν όργιο σπατάλης επί σειρά ετών και ότι απασχολούσε υπεράριθμο προσωπικό, αντιπαραθέτοντας στοιχεία για γερμανικούς τηλεοπτικούς σταθμούς τα οποία αποδεικνύουν ότι τα γερμανικά κρατικά ΜΜΕ έχουν πολύ πιο «φουσκωμένους» προϋπολογισμούς.

Τα στοιχεία που παραθέτονται στο δημοσίευμα, αναφέρουν πως το συνολικό κόστος των δύο κρατικών σταθμών της Γερμανίας ARD και ZDF αγγίζει τα 8,7 δισ. ευρώ τον χρόνο, ποσό που αντιστοιχεί στα 109 ευρώ ανά κάτοικο, όταν στην Ελλάδα αντίστοιχα το ποσό κυμαίνεται στα 26 ευρώ. Ακόμη και αν συνυπολογιστεί ότι το μέσο εισόδημα στην Ελλάδα είναι περίπου το μισό σε σχέση με τη Γερμανία, κοστίζουν τα δημόσια γερμανικά Μέσα Ενημέρωσης τα διπλάσια σε σχέση με τα ελληνικά, σημειώνεται στο δημοσίευμα.

Το δημοσίευμα συγκρίνει την ΕΡΤ με τη Βαυαρική Ραδιοφωνία (Bayerischer Rundfunk) επειδή όπως αναφέρουν τα Νέα, υπάρχουν πολλές ομοιότητες μεταξύ τους καθώς η Βαυαρία έχει 12,4 εκατ. κατοίκους και η Ελλάδα 11,3 εκατ., ενώ το Bayerischer Rundfunk ενσωματώνει ραδιόφωνο και τηλεόραση. Ενδεικτικό για το μέγεθος της διαφοράς που υπάρχει ανάμεσα στην γερμανική και την ελληνική δημόσια ραδιοτηλεόραση, είναι το γεγονός πως οι ανάγκες της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας θα αγγίξουν τα 1.045 εκατομμύρια ευρώ, τρεισήμισι φορές παραπάνω από τον προϋπολογισμό της ΕΡΤ, σύμφωνα με το Spiegel.

Στη συνέχεια, το άρθρο αντικρούει και την θεωρία περί υπεράριθμου προσωπικού στην ΕΡΤ, σημειώνοντας πως στη Βαυαρική Ραδιοφωνία απασχολούνται 3.350 μόνιμοι υπάλληλοι και γύρω στους 1.500 ελεύθερους συνεργάτες, δηλαδή σύνολον σχεδόν 5.000 έναντι 2.600 που αριθμεί το προσωπικό του ελληνικού φορέα, ενώ υποστηρίζει πως το ZDF το οποίο η κυβέρνηση έχει αναφέρει ως πρότυπο για την νέα ΕΡΤ τονίζοντας πως η ΕΡΤ κοστίζει 26 ευρώ στον κάθε πολίτη, όταν το γερμανικό δίκτυο που απασχολεί 8.000 άτομα σε μόνιμο και έκτακτο προσωπικό, αναλογεί στα 25 ευρώ ανά πολίτη με μια όμως σημαντική διαφορά: Το ZDF έχει μόνο τηλεοπτικό κανάλι και όχι ραδιόφωνο, όπως η ΕΡΤ.

Όσο για τις προσλήψεις, που γίνονται με πολιτικό μέσον, αυτό δεν αποτελεί σύμφωνα με το δημοσίευμα αποκλειστικότητα της Ελλάδας, αλλά συμβαίνει και στα δημόσια Μέσα Ενημέρωσης της Γερμανίας!
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...